czwartek, 26 listopada 2009

Wrażenia po próbnej maturze z Operonu - Polski

Pierwsza poważniejsza próbna matura ze wszystkich przedmiotów przeprowadzona w tym roku. Test pozwalający sprawdzić się na 5 miesięcy przed prawdziwym egzaminem dojrzałości. Wyniki sugerują z jakiego przedmiotu powinniśmy się bardziej przyłożyć, zrezygnować bądź wymienić na inny. Do takich operacji to ostatni dzwonek, patrząc realnie na czas przygotowań jaki pozostał. Poniżej zamieszczam swoją subiektywną opinię na temat próbnego egzaminu z polskiego.

Od razu na wstępie podkreślam, że nie trawię polskiego. Lekcje z tego przedmiotu zawsze mnie nużyły. I o ile nigdy nie miałem problemów z wyrażaniem siebie w słowach pisanych czy to mówionych. To nigdy jakoś nie umiałem się wstrzelić w klucz interpretacji danego utworu.. A mówią, że polski to przedmiot humanistyczny. Co z tego, jeśli i tak z naszymi odpowiedziami, i wypracowaniem trzeba wstrzelić się w ściśle określone ramy wg. których nasza praca będzie sprawdzana.

No ale nic, było ciężko, jak poszło dowiem się pewnie w przyszłym tygodniu. Jeżeli chodzi o zadania na rozumienie tekstu to wszędzie napisałem to co uważałem, że jest odpowiedzią na dane pytanie. Humanistycznie do sprawy podchodząc. Niestety, jako że z moją interpretacją "co autor miał na myśli" jest dość kiepsko, to podejrzewam iż stracę tam sporo punktów. Drugą sprawą jest to, że mało sobie powtórzyłem, więc marny wynik na pewno nie będzie dla mnie zaskoczeniem.

Jeżeli chodzi o wypracowanie to wybrałem temat nr 1:
"Rozczarowania romantycznych kochanków. Dokonaj analizy i interpretacji podanych fragmentów Kordiana Juliusza Słowackiego oraz Lalki Bolesława Prusa i porównaj postawy bohaterów. Zwróć uwagę na postaci kobiet. Uwzględnij znajomość obu utworów."


Na i znowu zagwostka, bo napisałem najlepiej jak umiałem. Używałem słów, które najbardziej oddawały to, co chciałem przekazać na ten temat. Skupiłem się, na naiwności obu Panów, co do ich podejścia do świata i kobiet. Oceniając siebie krytycznie, uważam że poszło mi całkiem nieźle. Jeżeli chodzi o bogactwo języka, styl i gramatykę bardzo dobrze :) No a rozwinięcie tematu i jego wyczerpanie.. Hmm o tym jak zwykle zadecyduje "durny" klucz, układany przez szanownych ekspertów z ministerstwa. Którzy kompletnie nie mają pojęcia, o realiach nauczania w szkołach średnich.

W ciągu kolejnych kilku dni, notki na temat pozostałych próbnych egzaminów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się już teraz jak poszło Ci z próbnej matury z polskiego. To zapraszam do zapoznania się z arkuszem i odpowiedziami.

A Wam jak poszło? Zapraszam do komentarzy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz