wtorek, 15 czerwca 2010

Wrażenia po maturze z matematyki, angielskiego i wos'u!

Pomyślałem, że w tym wpisie połączę moje przemyślenia nad egzaminami pisemnymi z pozostałych przedmiotów na tegorocznej maturze. Nie ma ich bowiem zbyt wiele, są za to bardzo klarowne.

Zacznę od matematyki, otóż egzamin z tego przedmiotu na poziomie podstawowym był naprawdę, ale to naprawdę banalny.. Wiele osób uważa także, że mógłby go z powodzeniem zdać dobrze uczący się gimnazjalista. O czym my więc mówimy ? ;) Spotkałem się także z odmiennymi zdaniami, jednak uważam że wypowiedziały je osoby które chyba nie chodziły do szkoły. Zaraz ktoś wyjedzie mi z tekstem, no tak ale przecież nie wszyscy mamy umysły ścisłe. Ja naturalnie się z takim stwierdzeniem zgodzę. Dlatego chwała za taki prosty egzamin, który mogły spokojnie zdać osoby nie posiadające wybitnych matematycznych zdolności.

Jeżeli chodzi o matematykę rozszerzoną, którą również dane mi było zdawać to nie jestem za bardzo zadowolony. Niektóre zadania były conajmniej dziwne, inne banalne. Ogólnie jednak po zbilansowaniu całości egzaminu rozszerzonego, nie poszedł on mi za dobrze.

Angielski był w mojej opini prosty. Wrażenia z ćwiczeń na słuchanie i czytanie mam jak najbardziej pozytywne. To samo jeżeli chodzi o krótką formę pisaną. No i w zasadzie mógłbym to samo powiedzieć o liście.. ;] Problem jednak w tym, że zapomniałem słowa "przedstawienie" które było ściśle powiązane z informacjami jakie należało zawrzeć w liście. W momencie, gdy zrozumiałem że nie przypomnę sobie słowa 'performance' dopiero zaczęły się nerwy. Jednak po złapaniu głębszego oddechu zacząłem wymyślać zamienniki typu: play, show, act, event itp. Myślę więc, że ostatecznie udało mi się wybrnąć z sytuacji.

Do egzaminu z WOS'u podstawowego nie byłem tak dobrze przygotowany jak mi się wydawało. Niektóre zadania, w których np. trzeba było zdefiniować funkcję państwa (obronna, socjalna itp.) były banalne. Z innymi jednak, w których trzeba było opisać dokładnie działanie konkretnego organu UE, lub na podstawie opisu określić która instytucja w UE jest za 'daną' rzecz odpowiedzialna, miałem większe lub mniejsze problemy. Na szczęście (mam nadzieję) odbiłem sobie większość potknięć na wypracowanku, którego temat wyjątkowo mi podpasował :)

1 komentarz: