niedziela, 13 września 2009

Maturzaki.pl - społecznościowy portal maturzystów!


Przekopując dzisiaj zasoby internetu w poszukiewaniu jakichś materiałów natrafiłem na ciekawy serwis. Maturzarki.pl to serwis społecznościowy (można go określić mianem web 2.0) dla osób przygotowujących się do matury. Na stronie głównej wita nas optymistyczny ;) zegar pokazujący, ile jeszcze czasu pozostało do najbliższej matury.

Oto jak serwis przedstawiają autorzy:

Wszystkie przedmioty w jednym miejscu. Aktualności maturalne, zarządzanie wiedzą, EduEkspert do Twojej dyspozycji oraz wiele innych społecznościowych narzędzi. Wszystko żebyście zdali!


Aby móc zacząć korzystać z serwisu, trzeba się oczywiście na nim wcześniej zarejestrować. Poniżej znajdziecie kilka moich spostrzeżeń na temat serwisu i pokrotce opis jego wad i zalet.

1. I teraz tak, po pierwsze zauważyłem, że nie jest to nowy serwis stworzony bezpośrednio pod maturę 2010, gdyż niektóre z wpisów na forum są datowane na marzec '09 a jeszcze inne na (bodajże) rok wcześniej.

2. Serwis oferuje nam kilka ciekawych opcji. Na początku podczas rejestracji wybieramy w którym roku zdajemy maturę oraz z jakich przedmiotów.

3. Po zalogowaniu się w serwisie można przeglądać tematyczny podział poszczególnych (wybranych przez nas wcześniej) przedmiotów. A następnie "odchaczać" zrealizowany, i przyswojony przez nas materiał. Jest to dla serwisu ogromny plus. Można dzięki temu zaoszczędzić czas, który przeznaczylibyśmy na stworzenie takiego planu powtórkowego samemu.

4. Można oczywiście zapraszać znajomych "maturzaków", a nawet zadać pytanie ekspertowi odnośnie: technik nauki, wyboru przyszłych studiów itd. Ciekawy jestem czy ta opcja działa ;)

5. Ogromnym minusem jest to, że strona rozjeżdża mi się pod przeglądarką Google Chrome :-/ A pod jakąś starą wersją IE, która gnije gdzieś w odmętach mojego Windowsa również nie działa tak jak powinna. Smutne, że niby poważny serwis społecznościowy nie jest przystosowany do działania.

Zapraszam do przetestowania, może uda się w prosty sposób usprawnić i zorganizować dzięki takiemu serwisowi swoje maturalne powtórki :)

5 komentarzy:

  1. Hej :) nie zdaję w tym roku szkolnym matury, dopiero w następnym, ale Twój blog jest bardzo pomocny - fajnie, że ktoś o tym myśli. Więc pisz dalej :D
    Maturzaki mogą być - jednak po zarejestrowaniu się tam nie ma wcale tych kalendarzy powtórek! Nie wiem kiedy się pojawią, i mi nie są potrzebne "na już", ale tegorocznym maturzystom pewnie by się już przydały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zarejestrowałem się na Maturzakach i wszystko jest ok :) cały czas powstają nowe wątki i akcesoria. Bardzo pomocny portal! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również się zarejestrowałam. Domyślam się że portal dopiero będzie się "rozkręcał" więc czekamy... mam nadzieję, że autorzy serwisu stworzą coś ciekawego :) Na pierwszy rzut oka widać, że idea jest świetna, super by było jakby wszytskie potrzebne pomoce maturalne znalazły się w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, serwis będzie się dynamicznie rozwijał. Potrzeba tylko trochę czasu i cierpliwości :) http://maturzaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Juz widze jakies nowosci!
    Matura byłaby teraz latwiejsza z Internetem :)

    OdpowiedzUsuń