wtorek, 17 listopada 2009

Tanie sposoby na zdobycie materiałów do nauki.

Chciałbym w tej notce nawiązać do tematu kupowania materiałów do nauki. Zaraz mi ktoś wyskoczy z komentarzem, że przecież na edukacji nie powinno się oszczędzać, przynajmniej nie w momencie matury. Gdy od pomyślności egzaminu dojrzałości zależy możliwość studiowania na wielu znamienitych polskich uczelniach.

Ja natomiast w takim momencie odpowiem, że po pierwsze stare podręczniki i książki bardzo często są dużo lepszym źródłem wiedzy, aniżeli dzisiejsze najnowsze edukacyjne pozycje. Po drugie uważam, że bez sensu jest kupować najnowsze repetytorium za 50 zł, jeżeli rok temu z danego przedmiotu obejmował taki sam materiał. Z tą różnicą, że dzisiaj zeszłoroczną książkę można dostać za połowę ceny (albo jeszcze mniej).

Chciałbym się więc skupić w dzisiejszym wpisie na sposobach, dzięki którym w tani i łatwy sposób można zdobyć wartościowe materiały do nauki:

1. Antykwariat
Chyba, każdy kupował tam kiedyś podręczniki do szkoły. Nie inaczej będzie z książkami mającymi nam pomóc przygotować się do matury. Jeżeli z danego przedmiotu, obejmuje taki sam zakres materiału, jak w poprzednich latach, to spokojnie znajdziemy bardzo ciekawe pozycje. Co ciekawe, czasami można znaleźć takie perełki jak prawie w ogóle nie wypełnione próbne testy itp. Jedyne co musimy w takim wypadku zrobić to cierpliwie odwiedzić wszystkie dostępne antykwariaty w naszej okolicy.

2. Książki starszego rodzeństwa lub kuzynostwa.
Mam to szczęście, że moja starsza siostra była naprawdę pilną uczennicą. Co więcej nie pozbyła się większości materiałów ze szkoły średniej. To pozwala mi na naprawdę ogromny dobór książek, które mi zostawiła siostrzyczka. Dla przykładu książka z i fizyki, którą mam "po siostrze" jest genialna. Wszystko wytłumaczone krok po kroku, ale bez zbędnego lania wody. Podczas gdy obecny podręcznik jest napisany tak ciężkim i niezrozumiałym językiem, że po 5 minutach studiowania go człowiek usypia. A czy Ty szukałeś książek jakie używało kiedyś twoje rodzeństwo bądź kuzyni? Jeżeli jeszcze nie szukałeś, lub nie pytałeś to najwyższa pora to zrobić.

3. Portale aukcyjne.
Przez pryzmat dzisiejszych przemyśleń określiłbym je wirtualnymi antykwariatami :) Tutaj również można znaleźć bardzo atrakcyjne jakościowe okazje książek i podręczników z różnej tematyki. Wszystko co trzeba zrobić to po prostu trochę poszperać i znaleźć odpowiedni produkt z dobrym stosunkiem jakości do ceny.

4. eKursy i eBooki.
Internet, bogactwo wiedzy ;) Znajdziemy tutaj pełno źródeł informacji. Między innymi ciekawe strony internetowe, eBooki i subskrypcje email(eKursy), a w nich informacje merytoryczne w niczym nie ustępujące wysokiej jakości repetytoriom. I tak jak we wszystkich dzisiaj opisywanych przeze mnie wariantach na zdobywanie materiałów edukacyjnych. Trzeba po prostu nieco poszperać, a zawsze znajdzie się jakieś ciekawe informacje :) Również tutaj możecie znaleźć trochę maturalnych elektronicznych materiałów do edukacji. Wystarczy zajrzeć do kategorii Pomoce Naukowe.

Mam nadzieję, że wyżej wymienione opcje przydadzą się i znajdziecie dzięki temu dobre materiały do nauki. Ja w taki sposób zdobyłem zestaw testów z WOSu (kupując go w antykwariacie) oraz repetytorium z WOSu (zamawiając je na allegro).

A jak ty zdobywasz materiały do nauki? Czy zwracasz uwagę na cenę? Zapraszam do komentowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz